torsdag, mars 18, 2010

Omvärldsbevakning

Som en del i att hålla mig uppdaterad brukar jag gå igenom en hel del sidor på nätet. Dagstidningar, fackpress m.m. De andra partiernas hemsidor är också en viktig del, fast ibland är det lätt att bli frustrerad.

När jag försöker hitta Centerpartiets lokala sida är det omöjligt. Jag hittar den gamla där man önskar Glad sommar 2008?! Vet att en ny är på gång, men när jag går in via den centrala så hamnar jag enbart i en rundgång, det känns som ett moment 22, har partiet inga lokala sidor längre? Eller är det ett led i omvandlingen till en mer storstadsanpassad profil a la Stureplan?
På Kristdemokraternas centrala hemsida har man en bild på en vacker äldre kvinna med texten: "Mer till den som har minst" Vilket hån! Kristdemokraterna har sagt ja till att pensionärer ska betala mer i skatt än den som jobbar. När det gäller sjuka och arbetslösa är det samma sak; hårda bandage med andra ord.

Ikväll fortsätter vi arbetet med att formera våra listor till kommunfullmäktige. På torsdag nästa vecka är det arbetarekommunens årsmöte då listorna ska fastställas. Det ser faktiskt riktigt bra ut!

Inga kommentarer: