torsdag, mars 04, 2010

Partiarbete

Större delen av dagen har ägnats åt partiarbete. Verksamhetsberättelse, budget, lite mailande för att beställa och planera inför den kommande valrörelsen.
Jag känner ett visst mått av dåligt samvete över att jag inte fått gjort en hel del än.
Likaså känner jag dåligt samvete över att jag inte varit riktigt på alerten när det gäller mitt bloggskrivande, här får det bli skärpning.

Igår gjorde media en stor sak av att framträdande Socialdemokrater använder sig av RUT-avdraget trots att vi sagt att vi vill avskaffa det. - Dubbelmoral, skrek löpsedlarna ut. Jag vet inte, kanske.. i så måtto om man tycker det är förkastligt att låta någon annan städa åt sig.
Jag tycker ändå att det ligger något i det som sas att samma skatteregler gäller ju för alla oavsett partitillhörighet.

- Även om jag tycker det är fel med jobbskatteavdraget och skulle vilja avskaffa det, så gäller det ju även för mig.

Jag tycker det är bra att partiet slagit fast att vi skall avskaffa RUT-avdraget. De pengarna kan användas till betydligt mer angelägna saker.

Inga kommentarer: