torsdag, september 03, 2009

Hej och Tack Sten

I april 2007 var jag på klassåterförening. Då var det trettio år sedan?! min klass gick ut nian i Göteborg. En del lärare var med och vi hade faktiskt hunnit bli jämngamla konstigt nog. Det var då jag träffade Sten. Han hade jobbat på Lövgärdesskolan fast jag hade aldrig haft honom som lärare. Det visade sig att han numer är chefredaktör för Lärarnas tidning, mitt fackförbund. Vi pratade en del politik. Sten har tillsammans med Lena Fejan Ljunghill skrivit boken "Motbok -sveket mot skolan". En motbok mot den svartmålning av skolan som skett under lång tid.

Sten skickade mig ett dedicerat exemplar och jag läste den med stort intresse. Jag har också sedan dess varje vecka läst hans ledare. Nu slutar Sten som chefredaktör och lämnar ett litet tomrum efter sig hos mig men boken har jag kvar.

Inga kommentarer: