tisdag, september 22, 2009

Jungfrutal och paus

Jag tycker vi klarade av debatten om regelboken kring vårdval bra. Borgerligheten vill gärna krama oss riktigt ordentligt och säger i debatten att våra yrkanden endast är marginella och attvi socialdemokrater i stort står bakom vårdvalet i länet.
Det kändes riktigt skönt att få blåsa på och vara kritisk. De är naiva och så marknadstillvända och vill inte se utanför sina ideologiska skygglappar.
Ann-Kristine Göransson i vår grupp höll sitt jungfrutal och gjorde det alldeles lysande. Hon talade om vikten av tydliga och bra spelregler på arbetsmarknaden även inom ramen för vårdvalet.
Det var välbehövligt med en paus och lite mat efter debatten.

Jag kommer ihåg mitt jungfrutal i landstinget. Jag var så nervös och trodde att jag skulle avlida. Men innan jag gick upp i talarstolen kom en partikamrat och slog sig ned bredvid mig. Hon sa ingenting utan bara fanns där och det kändes som ett enormt stöd. Tack för det Gisela! Efteråt kändes det otroligt skönt och man få en härlig kick av att utmana sig själv och faktiskt känna att det blev riktigt bra.

Inga kommentarer: