lördag, oktober 03, 2009

Vart tar ideologin i politiken vägen?

Kom ner till frukosten och möttes av makens ilskna uppsyn. Han spydde lyckligtvis inte galla över mig . Istället riktades ilskan mot en artikel i Jönköpingsposten som handlade om kommunfullmäktiges ordförande. "- Det finns ingen ideologi i politiken längre! utbrast han. "
Jag är beredd att hålla med honom. Det handlar inte heller alltid enbart om våra politiska motståndare.

Just nu önskar jag att jag hade lite mer sensommar kvar. Jag/vi har en hel del jobb i trädgården som det vore skönt att avsluta innan vintern, men det känns som tiden är knapp, åtminstone som temperaturen varit de senaste dagarna med frost och rutskrapning. Vi skall avsluta stenläggningen vid carporten, gräva ner elkabel till garage och anlägga en gång mellan carport och hus. Sedan har jag några småfrusna buskar som skall i jorden. Med hjälp av en "vägg" av armeringsjärn skall min clematis få en ny växtplats. Just nu håller den på att ta över hela altanen.

Idag blir det spännande match mellan SIK och Malmö i innebandy och sedan hejar vi på Frölunda som möter Skellefteå.

Inga kommentarer: