måndag, november 16, 2009

Handelsresande

Just nu känner jag mig lite som en handelsresande, i vårdval. Det är många som vill veta mer och jag försöker berätta efter bästa förmåga, både vad vårdvalet rent faktiskt kommer att innebära men också vad jag som socialdemokrat kan ha för kritiska synpunkter på det borgerliga upplägget.

Idag blev det dock lite dråpligt när jag i lugn och ro satt i Jönköping och telefonen ringde, - var är du? frågade rösten från Värnamo, vi väntar på dig. Det visade sig att jag skrivit fel i almanackan!! Då är det lätt att stressa upp sig.
Det känns ju inte bra men man kan lätt säga att jag var efterlängtad när jag väl kom och det känns som att det ändå blev riktigt bra. Det är otroligt kul och stimulerande att få prata om det som man brinner för:)
Ikväll har vi haft fortsatt samtal om vårdvalet samt partikongressens beslut kring hälso- och sjukvård. Vi har ett litet nätverk i länet för att hitta fler som vill ta del i samtalet och sprida de socialdemokratiska värderingarna när det gäller hälso- och sjukvård och välfärd.

Inga kommentarer: