onsdag, november 25, 2009

E-post

Intensiva dagar med först två dagars landstingsfullmäktige där vi bl a beslutade om budget för 2010. Jag hade dessutom en motion där jag vill utreda frågan om att titta på hur vi kan möta nuvarande och kommande behov av psykologer. När det gäller möjligheter för läkare att göra sin AT-tjänst hos oss så har vi sedan lång tid byggt upp en verksamhet och satsat på AT-tjänster. På samma sätt tror jag vi behöver göra när det gäller psykologer. Motionen blev bifallen vilket känns bra. Nu hoppas jag att man prioriterar att jobba fram ett underlag.

Jag tycker landstingets borgerliga majoritet agerar märkligt när man argumenterar i budgetdebatten. En del lägger debattnivån osedvanligt lågt. Andra står och tar åt sig äran över att landstinget har en god ekonomi och att skatten ligger på en rimlig nivå. Samma personer sade dock nej till den skattehöjning som vi beslutade om 2004. Man lever med andra ord gott på att andra tagit de besvärliga besluten.

Vi fick också vara med om att via ordförande få en hälsning från en länsinvånare som uttryckte sin stora glädje över landstingets välskötta verksamhet. Mycket trevligt med nöjda länsinvånare i och för sig. Frågan är bara om man också läser upp de e-brev som kommer in som kanske inte är lika översvallande positiva??

Idag var det kommunstyrelsen. Ordföranden och den borgerliga majoriteten nu besinnat sig och återtar det medfinansieringsintyg som ordföranden undertecknat och som jag skrev om i mitt förra inlägg.

Nu känns det skönt att komma hem och bara ta det lugnt :)

Inga kommentarer: