torsdag, november 19, 2009

Livet på landet

Hade jag hunnit och haft kameran med mig hade jag tagit ett kort. På väg till Regionstyrelsen i Ädelfors passerade jag på morgonen en liten busskur, nånstans mellan Sävsjö och Vetlanda.
Ett regntungt och helgrått småländskt landskap där molnen befinner sig i höjd med fotknölarna.
Vid en liten busskur, rödmålad med vita knutar förstås, satt han. Jag såg på avstånd att det satt någon och väntade men det var först när jag nästan passerat som jag gjorde upptäckten: en ung kille, helt svartklädd, med långt hår och brett pannband. För mig såg han ut som en punkare, hårdrockare eller nå´t i den stilen. Det var inget speciellt egentligen men kontrasten blev så uppenbar mot landskapet och det förväntade så att jag skrattade högt för mig själv.
Vad vi ser är inte alltid vad vi förväntat oss.

Regionförbundets möte bjöd väl idag inte på någon större upphetsning. Förutom ett antal projekt som beviljades medel så var dagens tema kommunikationer, infrastruktur och kombiterminaler. Det är dock alltid intressant att notera att en del av de inlägg som görs på den borgerliga kanten ofta riktar kritik mot politiken på riksplanet, som de ju själva är en del av!

Inga kommentarer: