onsdag, december 16, 2009

En Doumo på käften













Det går hett till i den italienska politiken. Premiärminister Berlusconi fick i samband med ett tal i Milano på söndagen en kopia av Doumo slängd i ansiktet. Enligt media utfördes handlingen av en medborgare som avskydde Berlusconis politik.
Vi är nog många som har synpunkter på den politik Italien för. När Italiens författningsdomstol hävde den immunitetslag som Berlusconi instiftat på grund av att den var författningsvidrig uttalade premiärministern:
-Jag är utan tvekan den mest förföljda människan i hela världshistorien och i hela mänsklighetens historia, sa han enligt BBC:s utsände.
-Enligt min åsikt, som delas av många med mig, är jag den bäste premiärminister som står att finna i dag.

När jag skrev om händelsen på facebook fick jag den roliga kommentaren att det kanske var läge att passa sig som förtroendevald i Skillingaryd så man inte får ett Skillingehus kastat i nyllet
Det är nå´t för majoriteten att tänka på.

Inga kommentarer: